«УРЯД ПОВИНЕН ЗАХИСТИТИ НАЦІОНАЛЬНУ ПРЕСУ ВІД СВАВОЛІ МІЛЬЙОНЕРІВ З «УКРПОШТИ»!»

-- вважають редактори українських видань і читачі

З таким заголовком вийшов спецвипуск бюлетеня Національної спілки журналістів України, в якому НСЖУ і газетярі вимагають реалізації державної політики підтримки друкованих ЗМІ.

Вплинути на діяльність національного оператора ПАТ «Укрпошта» й стабілізувати ціни на газетний папір – основні вимоги, з якими звертаються до уряду учасники прес-конференції, проведеної минулого тижня в Національній спілці журналістів України за участі видавців та активу НСЖУ.

– Укрпошта своїми діями добиває ринок друкованих ЗМІ, вона є ненадійним партнером, який заборговує розрахунок з редакціями за передплату й проводить агресивну тарифну політику. За останні три роки ринок друкованих ЗМІ скоротився майже на 27 відсотків. Це вражаючі цифри реальної загрози інформаційній безпеці України. Тому ми закликаємо уряд забезпечити підтримку друкованих ЗМІ. А реформа «Укрпошти» призводить лише до проблем з доставкою, – сказав голова Національної спілки журналістів Сергій Томіленко.

Директор департаменту управління тиражів газети «Сегодня» Сергій Охріменко зазначає, що «Укрпошта» залишається для видавців стратегічним партнером, а для себе – монополістом на ринку.

– Досвід останніх років показує: ми, редактори, вважаємо «Укрпошту» своїм партнером, проте сама пошта не ставиться до нас так само. Неодноразово ми збиралися з керівництвом пошти на всілякі зустрічі, аби домовитися про належне надання послуг, утвердження адекватних тарифів тощо, але ті перемовини, на жаль, ні до чого не привели, – зауважив Сергій Охріменко. – Оскільки «Укрпошта» нині залишається державним підприємством, ми вимушені апелювати до уряду, адже наш діалог з керівництвом підприємства зайшов у глухий кут.

Головний редактор газети «Новий день» Анатолій Жупина відзначає, що, аналізуючи роботу «Укрпошти» в регіоні, складається враження, що підприємство докладає максимум зусиль, аби на його роботу було якомога більше нарікань:

– У підсумку зростання вартості доставки, підвищення цін на папір та інші витрати лягають на плечі читачів. А ті, зважаючи на економічну ситуацію, змушені відмовлятися від читання газет та інших друкованих видань, – сказав Анатолій Жупина. – Вважаємо, що це навантаження має взяти на себе не редакція або читач, а держава, як це робиться в більшості європейських країн.

Перший секретар НСЖУ Ліна Кущ наголошує: у фінансовому плані «Укрпошти» вражають дві цифри. По-перше, керівництво підприємства на 2018 рік запланувало скорочення ринку друкованих ЗМІ на 20 %. По-друге, «Укрпошта» запланувала збільшення доходів від передплати на 20 %.

– Це свідчить про абсолютно непартнерське ставлення до редакцій і читачів. Така політика призводить до істотного скорочення передплати – українці відмовляються читати газети, для них же це занадто дорого. Водночас ситуація, що складається, становить пряму загрозу безпеці країні – необізнаною, непроінформованою людиною легше керувати, – зазначила Ліна Кущ.

На прес-конференції було презентовано бюлетень НСЖУ – спеціальну «газету на захист українських газет», у якій мова йде про потребу захистити українську періодику, яка опинилася в заручниках фінансово-економічних «експериментів» і «оптимізації» «Укрпошти». Цільова аудиторія бюлетеня  Прем’єр-міністр України, Адміністрація Президента, народні депутати, генеральний директор ПАТ. «Укрпошта» Ігор Смілянський та інші.

«Укрпошта» вбиває пресу

Голова НСЖУ Сергій Томіленко звернувся 25 червня з листом до керівника уряду Володимира Гройсмана, в якому закликав запровадити мораторій на підвищення тарифів ПАТ "Укрпошта" на приймання та доставку за передплатою друкованих видань. З огляду на те, що більшість газет через істотне подорожчання паперу й поштових послуг опинилися в критичній ситуації - постали перед реальною загрозою закриття, НСЖУ пропонує зафіксувати поштові тарифи на рівні, встановленому з 1 липня 2018 року. "Нинішнє балансування преси на межі виживання обмежує інформаційну безпеку держави: на думку фахівців (редакторів, видавців), рішення ПАТ"Укрпошта" вкотре підвищити тарифи на доставку періодики (з 1 січня 2019 р.) матиме вкрай негативні наслідки. Як відомо, у 2014-2018 роках  обсяги передплати преси в Україні зменшилися на 46%, отож і далі руйнувати ринок передплати неприпустимо в умовах, коли для значної частини населення, особливо сільського, місцева преса є основним джерелом інформації. Практика попередніх років показала прямий зв'язок між збільшенням тарифів на доставку (а вони сягають уже 50% загальної вартості передплати для населення) і зменшенням читацької аудиторії друкованих ЗМІ", - йдеться в листі.

Вимагаючи подвійну оплату за каталоги, Укрпошта вдається до здирництва, - вважають редактори газет

Обласні й районні друковані видання неабияк обурило нововведення Укрпошти – подвійна оплата за внесення до каталогів періодичних видань на 2018 рік. На початку року газети внесли річну обов’язкову плату за цю послугу, та згодом надійшов новий рахунок – на друге півріччя. Цей крок Укрпошти головний редактор житомирської газети «Эхо» Володимир Яцкевич називає не інакше як здирництвом».

- Такого нахабства ще ніколи не було,- каже Володимир Михайлович. – Мало того, що нас чекає безпідставне дворазове підвищення тарифів, так ще захотіли збагатитися за рахунок каталогів. На руках маю відповідний акт про виконані роботи. Де написано «Включення до Каталогу місцевих видань на 2018 рік». На весь рік, а не на півріччя, тим більше, що зміни вихідних даних не було. І ось знову надходить рахунок, де з нас вимагають майже дві тисячі гривень тільки вже за друге півріччя. Ми газета заможна, маємо великий тираж, тож знайти кошти не становить проблеми. Але що ж робити невеличким районним виданням, які ледь зводять кінці з кінцями? З таким свавіллям треба боротися, нас же просто вганяють у кабалу.»

Керівництво «Укрпошти» називає видання каталогів своєрідним механізмом компенсації за збиткову роботу, пов’язану з передплатою. - Це та послуга, завдяки якій ми «виграємо» шматок пирога, який заможні видавництва, можуть собі дозволити. Ми заробляємо на каталозі 50-60% того, що він нам коштує у виробництві, - пояснює перший заступник генерального директора ПАТ «Укрпошта» з фінансових питань Олександр Чернявський. Але навіть те, що на каталозі ми зможемо заробити близькодвох – трьох мільйонів гривень, на сьогоднішній день не вирішує проблеми «Укрпошти».

Чим ближче «Укрпошта» до банкрутства, тим більше в її складі мільйонерів

За даними Національного агентства з питань запобігання корупції, в 2017 році 32 працівники Укрпошти отримували зарплату розміром понад 1 мільйон гривень. Найдорожче на підприємстві оцінили роботу першого заступника генерального директора з фінансів Олександра Чернявського – понад 6.5 мільйонів гривень на рік. Відзначимо, що за останні два звітні роки ця цифра суттєво зросла: приміром, якщо в 2016 році середня зарплатня його складала 265 тис. грн. на місяць, то в 2017 році вона зросла до скромних 543 тис. грн. на місяць. І це при тому, що в червні Олександр Чернявський під час зустрічі активістів НСЖУ та керівництва ПАТ «Укрпошта» повідомляв, що підприємство знаходиться на межі банкрутства, та просив видавців відтермінувати розрахунок з редакціями, яким на той момент пошта заборгувала 260 млн грн. Друге місце в рейтингу зарплат посідає заступник гендиректора УкрпоштиОлександр Перцовський – трохи більше 6 мільйоні гривень на рік. До речі, дохід його так само зріс: якщо в 2016 році його офіційна зарплата становила 330 тис. грн. на місяць, то в 2017 вона збільшилася до понад 508 тис. грн. Натомість, очільник головної пошти країни Ігор Смілянський з майже 4 млн грн. зарплатні в рік – лише на третьому місці в рейтингу підприємства.

НСЖУ і газетярі вимагають реалізації державної політики підтримки друкованих ЗМІ

У заключному слові на цій прес конференції голова НСЖУ Сергій Томіленко сказав: «Як найбільш професійне об’єднання працівників вітчизняних ЗМІ є виразником інтересів не лише українського журналіста, а й українського читача. А Укрпошта – не просто монополія, а монополія державна. Тому «експерименти», які напряму стосуються інформаційного простору держави, не можуть і не повинні залишатися поза державною політикою в інформаційній сфері. Саме тому ми закликаємо Президента, парламент, уряд разом із нами стати на захист української преси як однієї з підвалин інформаційної безпеки держави.

Позбавлення громад права голосу через місцеву пресу – це не розвиток, а послаблення держави. Альтернативи ж немає: якщо мовчатиме українська преса – з нашими громадянами говоритиме чужа. Якщо інформаційний простір не заповнений українським змістом – у ньому неодмінно пануватиме інший. Інформаційна сфера не терпить вакууму. Кому це на руку – питання риторичне. Ось чому НСЖУ звертається до Президента, Верховної ради і Кабінету міністрів України із закликом спільно сформувати і реалізувати пакет конкретних заходів з державної політики підтримки друкованих ЗМІ ».

На прес-конференції було презентовано бюлетень НСЖУ – спеціальну «газету на захист українських газет», у якій мова йде про потребу захистити українську періодику, яка опинилася в заручниках фінансово-економічних «експериментів» і «оптимізації» Укрпошти. Цільова аудиторія бюлетеня – Прем’єр-міністр України, Адміністрація Президента, народні депутати, генеральний директор ПАТ «Укрпошта» Ігор Смілянський та інші.

Володимир ЕННАНОВ

 

 

 

 

Баннер
Баннер

Лента новостей

сейчас на сайте

Сейчас 62 гостей онлайн

Газета "Эхо" © 1989-2018. При любом использовании материалов сайта ссылка (для интернет-изданий - гиперссылка) на на http://www.exo.net.ua обязательна
новости житомира