ЕЛЕКТРОННІ РЕЦЕПТИ: ЩО ВОНИ ДАЮТЬ І ЯК ВИПИСУЮТЬСЯ?

З 1 квітня по всій Україні хворим почнуть виписувати електронні рецепти.

Правда, поки що тільки тим пацієнтам, які беруть участь у державній програмі "Доступні ліки". З електронним рецептом можна буде звернутися до будь-якої аптеки - учасниці програми незалежно від того, де саме рецепт був виписаний і де проживає сам хворий. Наприклад, людина з одного району може отримати ліки в аптеці іншого району чи навіть в іншій області, якщо їй так зручно.
Тобто електронний рецепт забезпечить мобільність пацієнтів та нівелює географічні обмеження. Але для цього кожен аптечний заклад, який бере участь у програмі "Доступні ліки", повинен бути зареєстрований в електронній системі охорони здоров'я та укласти договір з Національною службою здоров'я, оскільки тепер саме ця служба буде фінансувати програму замість Міністерства охорони здоров'я.
Нагадаємо, що за програмою "Доступні ліки" пацієнти з серцево-судинними хворобами, бронхіальною астмою та діабетом 2-го типу мають право на отримання ліків або зовсім безкоштовно за вітчизняні, або за імпортні з доплатою (основну частину коштів аптекам відшкодовує держава).

Як саме буде виписуватися електронний рецепт?

Пацієнт повинен звернутися до лікаря, з яким він уклав декларацію. Це дуже важливо, бо якщо людина не уклала декларацію, вона просто не зможе скористатися програмою "Доступні ліки".
На прийомі лікар разом з пацієнтом повинні перевірити, чи актуальний номер мобільного телефону, який пацієнт вказав у декларації, і чи він дійсно належить пацієнту. Після перевірки номера лікар виписує рецепт в електронній системі охорони здоров'я. На мобільний телефон пацієнта приходить смс з унікальним номером рецепта і кодом підтвердження для отримання ліків в аптеці. Тепер пацієнт може звернутися в будь-яку аптеку - учасницю програми та назвати працівнику аптеки номер рецепта. Працівник повинен запропонувати людині всі ліки, які є в аптеці за державною програмою, а хворий вибирає ті, що йому потрібні, та називає чотиризначний код підтвердження. Після цього людина отримує ліки. Якщо в цій аптеці немає потрібного препарату, потрібно звернутися до іншого аптечного закладу.

Чи готові до нововведення сімейні лікарі обласного центру?

Це запитання газета "Эхо" адресувала головному лікарю Центру первинної медико-санітарної допомоги Житомирської міської ради Івану Дідику.
- Так, ми готові. Всі кабінети, де приймають сімейні лікарі та терапевти, обладнані комп'ютерною технікою з доступом до мережі Інтернет. Крім того, ми готуємося до впровадження електронної медичної картки з липня 2019 року, а до кінця року повинні з'явитися електронні лікарняні листи.
Треба зазначити, що приватні медичні заклади, які беруть участь у програмі "Доступні ліки", теж мають можливість виписувати електронні рецепти. В цілому така новація зменшить паперову тяганину з виписками рецептів, яка була до цих пір. Крім того, в рецептах не буде механічних помилок та з'явиться можливість зібрати важливі статистичні дані (скільки рецептів виписано, які саме та інше) для того, щоб можна було контролювати цей процес та скласти загальну картину того, як працює програма.

Юлія Мельничук

 


Баннер
Баннер

Лента новостей

сейчас на сайте

Сейчас 189 гостей онлайн

Газета "Эхо" © 1989-2018. При любом использовании материалов сайта ссылка (для интернет-изданий - гиперссылка) на на http://www.exo.net.ua обязательна
новости житомира