Попри повномасштабну війну, український бізнес розвивається та швидко адаптується до нових умов господарювання.
Редакція «Ехо» запросила голову правління найбільшого виробника та експортера морозива в Україні - АТ «Житомирський маслозавод» (компанії «Рудь») Петра Володимировича Рудя поспілкуватись про результати цьогорічного сезону, розказати про сьогодення та напрацювання на майбутнє.
- В якому напрямі зараз працює колектив компанії?
- Зараз проходить активна підготовка до нового сезону – здійснюється підготовка виробництва до сезону 2024 року.
Модернізація виробництва є необхідною передумовою забезпечення інноваційного розвитку підприємства. Світові тенденції автоматизації виробничих систем, використання цифрових технологій у промисловому виробництві обумовлюють необхідність запровадження останніх досягнень науки і техніки вітчизняними промисловими підприємствами. Модернізація виробництва на інноваційній основі стає обов’язковою умовою підтримання високого рівня якості продукції. Саме зараз розробляються нові види морозива, дизайни упаковки, концепції просування нашої продукції. Маємо надію запропонувати смачні новинки для наших споживачів.
Ми є і прагнемо й надалі бути лідером ринку морозива в Україні. Тож розуміємо, що в сьогоднішніх умовах необхідно чітко продумувати стратегію, щоб і надалі утримувати таку позицію. Зусиллями виробничої, технологічної та маркетингової служб у 2023 році представлено 21 новинку морозива, 6 видів заморожених напівфабрикатів, є напрацювання й на наступний сезон.
>- Що нового у вашій експортній діяльності? Як розширюються ваші закордонні ринки?
- У 2023 році представники компанії «Рудь» взяли участь у 2 міжнародних виставках. 23-24 травня у виставочному центрі RAI в Амстердамі відбулася PLMA «World of Private Label». До речі, компанія «Рудь» уже декілька років поспіль є учасником цієї міжнародної виставки. А 7-11 жовтня 2023 року в Кельні (Німеччина) компанія «Рудь» була учасником іншої великої міжнародної харчової виставки. Тож маємо надію на подальше розширення експортної географії та збільшення партнерів. Різносторонні напрацювання підприємства, дотримання стандартів якості, сучасне обладнання та підходи до розробки продукції дозволяють мати хороші результати не тільки на національному, але й на закордонному ринках. Протягом останніх років підприємство є найбільшим експортером українського морозива (морозиво представлене у 37 країнах світу, серед яких США, Литва, Латвія, Естонія, Німеччина, Польща, Чехія, Греція, Грузія, Молдова, Румунія, Ізраїль, Франція, країни Африки).
Суттєвою підтримкою для виробників морозива стало тимчасове скасування Радою ЄС мит та зборів з українського експорту, що спрямовується на європейський ринок з методою допомоги відновленню українського бізнесу. Але водночас у нас є велика проблема, яка стосується законодавчого скорочення строків розрахунків з 365 на 180 календарних днів за операціями з експорту, що вкрай негативно позначається на національних виробниках-експортерах, які в умовах війни не тільки виробляють та реалізують власну продукцію за кордон, а й забезпечують населення робочими місцями, наповнюють державний бюджет податковими надходженнями, сприяють заведенню валютної виручки в національні банки.
- Які є напрацювання у сфері якості?
- Система менеджменту компанії відповідає міжнародним стандартам якості ISO 9001, ISO 14000, ISO 22000. Висока якість продукції дозволяє підприємству продовжувати свою експансію на закордонних ринках, налагоджувати співпрацю з великими міжнародними та національними торговельними мережами. Впевнений, що якість продуктів харчування – це головне для кожного виробника. Тож намагаємось утримувати якість на високому рівні всіх видів нашої продукції: морозива, продукції з незбираного молоко, масла, заморожених продуктів, напівфабрикатів. У 2023 році компанія «Рудь» успішно пройшла наступні аудити та перевірки:
- сертифікаційний аудит ТОВ «Тестметрстандарт» з отриманням сертифікатів ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000;
- аудит підприємства від «Органік стандарт» на відповідність встановлених вимог при виробництві органічної продукції;
- контроль виробництва Духовним управлінням мусульман України для отримання сертифікату “Халяль”;
- сертифікаційні аудити компанією СЖС Україна з отриманням сертифіката BRCGS Food (issue 9) та соціального стандарту BSCI;
- сертифікаційний аудит Системи менеджменту харчової безпеки відповідно до вимог міжнародного стандарту IFS Food v 7 компанією “Єврофінс”;
- планове інспектування заводу Головним управлінням Держпродспоживслужби в Житомирській області.
- Чи проводите зараз екскурсії на підприємстві?
- Під час дії воєнного стану екскурсії на підприємство не проводяться. Водночас шанувальники нашої продукції можуть побачити, як здійснюється виробництво багатьох видів морозива, в соцмережах. Соціальні мережі відмінно підходять для постійної взаємодії з підписниками. Після закінчення війни програма проведення екскурсій буде поновлена.
- Що є запорукою успіху вашої компанії?
- Запорукою успіху, я вважаю, є команда співробітників підприємства та колективи наших партнерів. Головне – зберегти доброзичливу, конструктивну атмосферу всередині команд. А для цього варто разом розділяти і перемоги, і поразки. Не існує індивідуальних забігів – лише командна робота та командні результати.
- АТ «Житомирський маслозавод» є одним з найбільших платників податків у Житомирській області та підприємств-благодійників. Скільки податків вже сплачено, які проєкти реалізували?
- За 2023 рік підприємство сплатить велику суму податків та зборів. Компанія «Рудь» допомагає ЗСУ, бере участь у благодійному русі, підтримуючи соціально незахищені верстви населення та реалізовуючи проєкти в культурній, освітній, духовній, спортивній сферах. Так, ТМ «Рудь» стала преміум-партнером ФК «Полісся».
- Які ваші очікування щодо сезону 2024 року?
- Звичайно, в умовах війни марно сподіватися на відчутний економічний підйом, і оцінки бізнесменів найближчих перспектив цілком реалістичні. Проте не варто складати руки – слід працювати на своєму місці і витискати максимум з наявної ситуації. Перемога настане, а з нею і відновлення, підвищення добробуту та нові перспективи для розвитку бізнесу. Вистоявши у найскрутніші для держави часи, український бізнес не здається та продовжує будувати плани на майбутнє, попри всі складнощі.
Тож стратегія компанії «Рудь» передбачає низку змін, які мають трансформаційний та адаптаційний характер. Це зумовлює перебудову всієї діяльності підприємства і забезпечення якісно нового етапу його розвитку. У нас багато нових планів, і ми й надалі будемо робити все можливе, щоб бути компанією - виробником морозива №1 в Україні!
О. ПОЛІЩУК